Waarom zou ik als autobedrijf pechhulp van Pechonderwegservice.nl aan mijn klanten aanbieden?

5 januari 2022

Ik hoor het nog wel eens bij garagebedrijven. Pechhulp? Ach, de meeste van mijn klanten hebben al ANWB. Ze bieden als garage dus niets op dit vlak aan. Een gemiste kans!

Met een ANWB lidmaatschap heeft een garagebedrijf geen invloed op de routing van een defecte auto. De defecte auto wordt nagenoeg altijd in een straal van maximaal 25 kilometer doorgebracht naar een dichtstbijzijnde garage/autobedrijf. Daar wordt de auto dan gelost en dan is het aan de klant om verder actie te ondernemen. In de meeste gevallen betekent dit reparatie ter plaatse. Praktisch is dat niet en je kent als klant het autobedrijf ook niet. Je zult als klant dus vertrouwen moeten hebben in een goede reparatie en de hoogte van de reparatiekosten. Thuis ben je nog niet en ook de auto moet na reparatie weer opgehaald worden. Omslachtig en tijdrovend. Sommige autobedrijven bieden aan de eigen klant aan om de auto op te halen maar dit kost natuurlijk ook tijd en geld. Hoe breng je dit kostendekkend bij je klant in rekening ? Dat is lastig want de kosten zijn niet gering. Daar komen de kosten van reparatie dan nog bovenop.

Met de service van een lidmaatschap van Pechonderwegservice.nl (€ 49,95 voor 1 jaar 24/7 EU pechhulp) is terugbrengservice naar het eigen autobedrijf bij een niet reparabele auto in Nederland, standaard. Het betekent dat de klant bij pech en een niet reparabele auto, wij ervoor zorgen dat de klant veilig thuiskomt. Wij zorgen er dan voor dat de auto teruggebracht wordt naar het eigen autobedrijf welke de registratie heeft uitgevoerd. Als autobedrijf zorg je zelf voor een eventuele v.v. auto tijdens de reparatieperiode. Of je die kosten aan je klant doorberekend is aan jezelf. De meeste autobedrijven berekenen een v.v. auto tijdens reparatie altijd door tenzij dit garantie betreft.

Zo heb je als autobedrijf de voordelen van reparatie in eigen werkplaats. De omzet, het klantcontact. Ook bij garantie is dit perfect. Tenslotte ben je dan als garagist niet overgeleverd aan de diagnose van je collega verderop in het land en bepaal je nu zelf of het onderdeel wel of niet aan vervanging of mogelijke reparatie toe is. Je hebt als garagist/autobedrijf je werkplaatskosten/garantiekosten zo geheel in eigen hand. 

Uniek is onze 6 maanden EU mobiliteitsservice. Qua voorwaarden gelijk aan de 12 maanden pechhulpservice maar ideaal voor auto’s die niet in de regio verkocht worden maar door heel Nederland. Zo ben je als garagist/autobedrijf op de hoogte wanneer de klant onverhoopt met pech staat (terugkoppeling vanuit de centrale) én krijg je de auto terug in eigen werkplaats wanneer deze met niet reparabele pech ergens in Nederland stil komt te staan. De garantiekosten heb je zo in eigen hand. Voor klanten die in de eigen regio wonen adviseren wij de 12 maanden mobiliteitsservice, het is namelijk een perfecte klantenbinder én ook hier een zekerheid waar het klanttevredenheid betreft bij onverhoopte pech.

Wil je als garagist/autobedrijf meer weten over de voordelen van deelname aan Pechonderwegservice.nl? Neem dan eens vrijblijvend contact met ons op. Dit kan via email info@pechonderwegservice.nl of op ons informatienummer: 085-7733750.

Wij kennen geen formule verplichtingen, vrijheid in ondernemen is ons devies!

 

X
Wij zijn partner van Villa Joep
Kooijman Automotive